Το ΕΠΑΛ Νιγρίτας, κατά το σχολικό έτος 2018 – 2019, συμμετείχε στο πρόγραμμα Μια Νέα Αρχή στα ΕΠΑΛ με το σχέδιο δράσης:
Το ΕΠΑΛ Νιγρίτας ΔΡΑ…
Η Πράξη «Υποστήριξη και Διαχείριση των Σχεδίων Δράσης του έργου “Μια Νέα Αρχή στα ΕΠΑΛ”» υλοποιείται μέσω του Επιχειρησιακού Προγράμματος «ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ, ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ» με τη συγχρηματοδότηση της Ελλάδας και της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Το σχέδιο δράσης του σχολείου μας, αποτελούνταν από 4 συνολικά υπό-δράσεις οι οποίες ήταν:
- Εξοικονομώ ηλεκτρική ενέργεια στο σχολείο μου
- Δημιουργώ το δικό μου λαχανόκηπο και ανθόκηπο
- Φροντίζουμε την Υγεία μας και παρασκευάζουμε σαπούνι από αγνό λάδι ελιάς
- Ταινία μικρού μήκος: “Ατενίζοντας το μέλλον (εν μέσω κρίσης)”
1η δράση: Εξοικονομώ ηλεκτρική ενέργεια στο σχολείο μου
Η δράση πραγματοποιήθηκε στα πλαίσια του μαθήματος Αρχές Ηλεκτρολογίας και Ηλεκτρονικής, μάθημα επιλογής που διδάσκεται στην Α΄ Τάξη. Οι μαθητές εξέφρασαν την επιθυμία τους για μια δράση που θα έχει ως σκοπό την εξοικονόμηση ηλεκτρικής ενέργειας στο σχολείο. Επιλέχθηκε ο φωτισμός, και συγκεκριμένα η αλλαγή των λαμπτήρων φθορισμού με νέας τεχνολογίας λαμπτήρες LED, όπου θα έχουμε εξοικονόμηση ηλεκτρικής ενέργειας κάνοντας το σχολείο μας πιο ‘’πράσινο’’ αλλά και βελτίωση του φωτισμού.
Οι μαθητές κατά τη διάρκεια της δράσης έκαναν:
- έρευνα σχετικά με τρόπους εξοικονόμησης ηλεκτρικής ενέργειας και επέλεξαν το φωτισμό
- οικονομοτεχνική μελέτη σχετικά με τα οφέλη της αλλαγής λαμπτήρων (από φθορισμού σε LED)
- αντικατάσταση 100 λαμπτήρων σε τάξεις και χώρους του σχολείου
- τοποθέτηση 2 μετρητών για έλεγχο και σύγκριση κατανάλωσης
2η δράση: Δημιουργώ το δικό μου λαχανόκηπο και ανθόκηπο
Η δράση πραγματοποιήθηκε κατά τη διάρκεια του τρίωρου μαθήματος της Ζώνης Δημιουργικών Δραστηριοτήτων και του δίωρου του μαθήματος επιλογής, Γεωπονία και αειφόρος ανάπτυξη στο χώρο του θερμοκηπίου του τομέα Γεωπονίας Τροφίμων και Περιβάλλοντος και στο προαύλιο του σχολείου.
Οι μαθητές έδειξαν ενδιαφέρον για τη δημιουργία ενός μικρού λαχανόκηπου και ανθόκηπου σε τμήμα του αύλιου χώρου του σχολείου, και στο θερμοκήπιο του τομέα Γεωπονίας. Η επιθυμία αυτή δημιουργήθηκε κυρίως λόγω της αγάπης και φροντίδας από μέρους των μαθητών για το περιβάλλον αλλά και για την ποιοτική αναβάθμιση του αύλιου χώρου του σχολείου μας.
Οι μαθητές κατά τη διάρκεια της δράσης έκαναν:
- σπορεία ντομάτας, άνηθου, μαϊντανού, σέλινου και διαφόρων άλλων λαχανοκομικών ειδών
- σπορεία ανθόφυτων σε κιβώτια σποράς
- φύτεμα καλλωπιστικών θάμνων στο προαύλιο
- εγκατάσταση χλοοτάπητα
3η δράση: Φροντίζουμε την Υγεία μας και παρασκευάζουμε σαπούνι από αγνό λάδι ελιάς
Η δράση πραγματοποιήθηκε κατά τη διάρκεια του τρίωρου μαθήματος της Ζώνης Δημιουργικών Δραστηριοτήτων. Η επιλογή του συγκεκριμένου θέματος σχετίζεται αφενός με θέματα υγείας, όπως η προσωπική υγιεινή και ειδικότερα η φροντίδα της επιδερμίδας μας, αφετέρου με θέματα προστασίας του περιβάλλοντος
Οι μαθητές κατά τη διάρκεια της δράσης:
- έκαναν συλλογή πληροφοριών και έρευνα στο διαδίκτυο
- εξοικειώθηκαν με τα υλικά και τα σκεύη
- τους έγινε επίδειξη παρασκευής σαπουνιού και κρεμοσάπουνου
- παρασκεύασαν σαπούνια και κρεμοσάπουνα από αγνές πρώτες ύλες
4η δράση: Ταινία μικρού μήκος: “Ατενίζοντας το μέλλον (εν μέσω κρίσης)”
Η δράση πραγματοποιήθηκε κατά τη διάρκεια του τρίωρου μαθήματος της Ζώνης Δημιουργικών Δραστηριοτήτων στους χώρους του εργαστηρίου πληροφορικής του σχολείου μας, κάνοντας χρήση των κατάλληλων εποπτικών συστημάτων που διαθέτουν.
Η ταινία αφηγείται την άφιξη ενός νέου καθηγητή σε ένα σχολείο και την πρώτη επαφή του με τους μαθητές και τα μελλοντικά τους όνειρα. Μια γνωριμία που θα αναδείξει τις δυσμενείς συνθήκες στην αγορά εργασίας, την έλλειψη προτύπων και οραμάτων στην εποχή της κρίσης και της απαξίωσης ανοίγοντας όμως ταυτόχρονα και ένα παράθυρο ελπίδας στο μέλλον …
Οι μαθητές κατά τη διάρκεια της δράσης:
- ενημερώθηκαν για τα βασικά στοιχεία κινηματογραφικής γλώσσας – τεχνικών
- χωρίστηκαν σε ομάδες, μοίρασαν αρμοδιότητες και έφτιαξαν το σενάριο
- έκαναν γυρίσματα στους χώρους του σχολείου